Monday, February 18, 2008

Salah Hussein - Shahenda Muqallad bilateral love and revolution

Essam Hassan Shaaban

Kmsheec Ptnfd of its death الدم ناشع، م الجدور، للصوت Blood fought, M. Aljdor, for the voice الأرض أرض الفلاحين ولا حد قد الفلاحين " Earth orbit peasant farmers may not end " هكذا حكى الشاعر " زين العابدين فواد " عن كمشيش لا اعرف من أين أبدا قصة كمشيش ، قصة صراع الفلاحين مع الإقطاع قصة صراع من يسلب مع من استلبت أرضة وأحياننا يسلب كرامتة وعرضة وانسانيتة ، انها قصة مقاومة فلاحى وفلاحات كمشيش ضد اقطاعين تصورو أنهم يمتلكون الأرض ومن عليها ! Thus speaks poet "Zine El Abidine recovery" from Kmsheec do not know where to begin Kmsheec story, the story of the conflict with peasant feudalism robs the story of the conflict with the Astlapt Ahianna robs its land and dignity, honour and humanity, it is the story of peasant women and peasant resistance against Kmsheec Aktain Tsouro they owned land and it! هى ذاتها القصص التي كنا نسمع عنها تعذيب وجلد الفلاحين وسلب أرضهم، هى الحكايات التى عادت مرة اخرى فى قرى مصر وبمعاونة السلطة التنفيذية ممثلة فى شرطة تنفيذ الأحكام وقانونيا فى إصدار قانون الإصلاح الزراعي الجديد فى عام 1992 والذي تم تطبيقية فى عام 1996 ومازال – يطبق فى قرى عديدة التهبت بتوترات واحتجاجات فلاحية رأينا فيها سلب الاراضى من الفلاحين ، لقد عادت ذات القصص مرة اخرى الى الواقع فلم تعد ذكريات نسمعها من الإباء والأجداد حول ظلم الإقطاع عادت قرى كمشيش وبهوت وسراندو مرشاق وغيرها من القرى فى بر مصر . Are the same stories that we hear about torture and skin farmers and looting their land, are stories that have returned again in the villages of Egypt and the help of executive power represented in the police and legal implementation of the provisions in the issuance of the new agrarian reform law in 1992 and which was applied in 1996 and remains - applied in Many southern villages of tensions and protests in which robbed our agricultural land from farmers, have returned with stories again to the fact no longer memories we hear from parents and grandparents about injustice feudalism returned villages Kmsheec and Bhot and Srando Mrhak and other villages in the mainland Egypt. شهيد فلاحى كمشيش والذين احتفلو بالذكرى الواحدة والأربعين موخرا – صلاح حسين الشيوعى المناضل - عاد من حرب 1984 وهو مؤمن بان الحرب مع العدو و مقاومة الاستعمار لا تكفى فحسب للانتزاع الحرية والعدالة Shahid Kmsheec peasants who Ahtflo anniversary per session Edge - Salah Hussein communist fighter - returned from the 1984 war which believes that the war with the enemy and resist colonialism is not enough just to get freedom and justice ، لان إتباعهم فى الداخل لذا لابد من حرب على الجبهتين - هكذا تحدث عبد المجيد الخولى احد فلاحى كمشيش - والذى كان شاهد عيان على نضال صلاح حسين فى كمشيش حيث استطاع صلاح حسين ككادر شيوعى تنظيم الفلاحين للاسترداد أرضهم ورد الظلم ومقاومة استعباد عائلة الفقى الذى مارسو على الفلاحين القهر والاستبداد، وكانت دوما رفيقة الدرب شاهندة مقلد ، بدا الفلاحين فى تنظيم أنفسهم حتى أنهم وصلو الى حد التسلح لمقاومة جبروت عائلة الفقى وللدفاع عن أنفسهم فى ظل سلطة – تخلت عنهم حتى فى ظل العهد الناصرى . , Because their followers at home therefore to be a war on both fronts - thus speaking Abdul Majid Al-Kholi Kmsheec one of the peasants - who was an eyewitness to struggle Salah Hussein in Kmsheec where he Salah Hussein Kkadr communist organization of farmers recover their land and resist the injustice bondage family Fiqi which Marceau on the Peasants oppression and tyranny, and was always a mate Path Shahenda Muqalled, peasants began to organize themselves so that they are somewhat Serbian arms to resist the tyranny of family-Fiqi and defend themselves under the authority - abandoned them even in the Nasserite era. وتستمر شاهندة مقلد فى نضال الفلاحين بكمشيش بعد استشهاد صلاح حسين على ايدى عائلة الفقى فى ثورة حقيقية ضد احد ى اكبر العائلات ملكية واستبداد . Shahenda continue in the struggle of the peasants Muqallad Bkmsheec Salah Hussein after the martyrdom at the hands of family-Fiqi in real revolution against one of the largest families j ownership and tyranny. عانو فلاحو كمشيش من اجراءت العزل وإبعادهم عن ارضهم منذ عام 1971 بأوامر من السادات الذى اتى للسلطة وهو متحالف مع الإقطاع ومومن بان اللعبة فى يد امريكا موقعا كامب ديفيد – اتى بحزمة سياسات ومفاهيم كان منها " فرض البؤس والقهر على الفلاحين – وتصفية كل منتج سواء كان عاملا او فلاحا لتصبع الدولة الزراعية احد المستهلكين من السوبر ماركت العالمى لتستورد خضار معلب ومكيس . Kmsheec farmers suffered from the procedures of isolation and deportation from their land, since in 1971 on orders from Sadat, who came to power which is allied with feudalism and Moumen that game in the hands of America signed the Camp David - brought package policies and concepts which had "misery and oppression imposed on peasants - and the liquidation of each product, whether factor for skin or peasants State Agricultural consumers Supermarket World imported canned vegetables and Pouched. ورغم كل ما عانوة فلاحى كمشيش -0 مازالو على المبدأ صامدين – يحتفلون كل عام بذكرى استشهاد صلاح حسين وتكون الذكرى يوما لتجمع فلاحين من شتى المواقع ليس لتخليد ذكرى صلاح حسين فحسب ولكن للنقاش حول قضاياهم وهمومهم – محاولين ابداع السبل لصد هجمات الإقطاع الذى عاد بمساندة الدولة من جديد Despite all suffered peasants Kmsheec -0 Jo steadfast on the principle - celebrating each year anniversary of the martyrdom of Hussein, Salah and the anniversary day of peasants gathered from various locations not commemoration Salah Hussein, but the discussion on the issues and concerns - trying to create ways to repel the attacks of feudalism, who returned the support of the State again ومازلت شاهندة مقلد – تعانى وتكابد من قضايا ترفع عليها وعلى فلاحين آخرين لا لشى سوى دفع ثمن نضالها ضد الإقطاع فى كمشيش وفى مواقع أخرى هى وآخرين من فلاحى كمشيش وغيرها من المواقع – سواء كانو فلاحين او نشطين من اليسار او المجتمع المدني وفى مختلف الإشكال الجبهوية سواء كانت لجنة الدفاع عن منتفعى الاصلاح الزراعى او جبهة النضال الفلاحى او مركز ومنظمات حقوقية وسياسية مهتمة بقضايا الفلاح المصرى You Shahenda Muqallad - suffering and struggling to raise issues and the other farmers not only pay for sleep struggle against feudalism in Kmsheec In other locations, and others are Kmsheec of peasants and other locations - either Kano or active farmers from the left or civil society in various forms, whether rival The Committee for the Defence of agrarian reform beneficiaries will get the Struggle Front, or agricultural or status and human rights organizations and political issues farmers interested in the Egyptian مازلت شاهندة ورغم تقدم السن مشرقة وملئ عينيها الامل " شاهندة مقلد " لم تنكسر ومازالت كما كانت منذ الستينات والى يومنا كما هى اجمل نساء مصر وأكثرهم نقاء وتفانى فى حب مصر – مصر الفلاحين الغلابة مصر العمال الشقينين - قال عنها فواد نجم Although still Shahenda age and bright eyes fill Hope "Shahenda Muqallad" and still did not break as it was since the sixties and today as the most beautiful women Egypt and the most pristine and dedication in love with Egypt - Egypt Egypt overriding peasant workers Alhqinin - he throttled star يا شاهنده وخبرينا يا ام الصوت الحزين O Shahenda and Brena any voice or sad ام العيون جناين يرمح فيها الهجين Or eyes Jnayan Irmoh the hybrid ايش لون سجن القناطر ايش لون السجانين Ashe color Ashe color Kanater Prison warders ايش لون الصحبه معاكي نّوار البساتين Ashe color Lee agree Noire orchards ومازال الفلاح المصرى اثير الكثير والكثير من الاعباء والظالم - مديونيات بنك التسليف الزراعى وهجوم الامن المركزي وجحافلة على الفلاحين وطردهم منها وان قاومو يتم تلفيق التهم لهم كما تم مع بعض فلاحى سراندو Egyptian farmers still raise a lot and a lot of burden and unjust - debts Agricultural Credit Bank and attacked the Central Security and Juhavlh on farmers and expelled them Quaomo and that the charges have been fabricated as with some peasants Srando كلك محابيس يا بلدنا وهدومك زنازين ، Kalak Mahabis any country and girlfriend cells, وغيطانك الوسايع ضاقت ع الفلاحين The Gheitank Allosaya narrowed p farmers ومازال الفلاح المصرى يعانى الفقر وسؤ الخدمات ان وجدت - يعيش بين فكى الرحى الفقر والحكومة Egyptian farmers still suffer poverty advice services if any - live between the millstone of poverty and the government كانت تلك صورة من صور المقاومة وانتزاع الحقوق – كمشيش – كحالة لمعانة الفلاحين الباحثين عن – لقمة عيش- فقط كسرة من الخبز ورداء ، وصورة لنضال انسانى رائع لثنائى الحب والثورة That was a form of resistance and extracting rights - Kmsheec - such as subsidized farmers to look for - for the summit Live - just broken bread and robe, and a picture of the struggle for bilateral humanitarian wonderful love and revolution صلاح حسين وشاهندة مقلد Salah Hussein and Shahenda Muqallad

No comments: